— Ivana Vlková —

Logopedie, grafomotorika

Speciální pedagožka ( logopedka, etopedka), absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (1993)

Soukromá speciálně pedagogická praxe zaměřená na specifické poruchy učení u dětí mladšího školního věku a jejich prevenci v předškolním věku, na stimulaci percepčně motorických funkcí u předškolních dětí.

Matka dvou dcer, gymnazistek.

  • Autorka stimulačního programu "Předškolní přípravka".
  • Členka teamu ŠPP Beroun.
  • Spoluzakladatelka České asociace pro aktivní rozvoj dětí - CAPARD.

Kurzy a semináře akreditované MŠMT ČR týkající se problematiky SPUCH a její prevence

  • Percepční a motorická oslabení ve školním věku Mgr. Pavly Bubeníčkové.
  • Prevence specifických vývojových poruch učení v předškolním věku - program Hypo.
  • Stimulační program pro předškoláky a pro děti s OŠD - Maxík.
  • Využití relaxačních technik při práci s dětmi s LMD, ADHD, ADD ve vyučování.
  • Pravo a levohemisferová dyslexie, diagnostika a náprava.
  • Specifické vývojové poruchy učení a chování a jejich náprava.
  • Specifické poruchy učení - komplexní přístup k diagnostice a reedukace.
  • Prevence poruch učení - Metoda dobrého startu.
  • Rozvoj grafomotoriky u dětí mladšího a staršího školního věku.
  • Lezení základ grafomotoriky.
  • Předcházení a prevence SPU u dětí předškolního věku.
  • Náprava grafomotorických obtíží u dětí předškolního a mladšího školního věku za využití artetherapeutických a relaxačních prvků.
  • Senzomotorická cvičení Mgr. Milety Hřebíkové.
  • Reedukace specifických poruch učení a chování formou trampoliningu.
  • Spolupráce s Mensou ČR - absolvent metody Mensa NTC Learning I. a II.

  • Dvouletý kurz práce s tělem - bodyterapie PhDr. Jitky Vodňanské

Co přesně Ivana nabízí

Rozvoj smyslového vnímání, motoriky a kognitivních dovedností u dětí od 2 do 7 let.

Školní zralost - posouzení skutečného stavu percepčně motorických dovedností konkrétního dítěte, screening -anomálie ve vývoji, prevenci v oblasti grafomotoriky.

S dětmi rozvíjí v rámci své práce fantazii, emoční inteligenci, podporuje kreativní myšlení, zdvojené asociace, učí je tvořit myšlenkové mapy...

Pořádá přednášky či besedy pro rodiče s tématem Jak připravit dítě na školu, aby bylo šťastné a úspěšné.

Po posouzení percepčních dovedností nabízí rodičům individuální vedení a stimulační programy na míru ...ve své soukromé praxi.

Je zakladatelkou České asociace pro aktivní rozvoj dětí CAPARD(Praha,Brno,Plzeň), pořádá konference a certifikuje výrobky vhodné pro optimální rozvoj dětí.